Friday, April 15, 2011

Almost A year I left this space :)

Assalamualaikum guyss! Ya Allah dah lama gila tak updated blog ni kan? yeahh. busy SPM dulu, then dah habis SPM busy kerja pulak. 3 months okay bekerjaya :D but now Iam officially PENGANGGUR terhormat lah kan. saluteee sikit :) tak pernah rasa FREEDOM macam ni. FREEDOM here means, sukahati nak tidur dan bangun tidur pukul berapa. sebab hari2 saya tiada PLAN. maksudnya tiada perancangan. ye lah kalau dulu kena tidur awal sebab esok pagi2 nak pergi sekolah. then dah habis sekolah, kena tidur awal sebab esok kerja pulak kan. tapi sekarang dah tak payah lagi. hehehehe. Life after school? serious B to the O to the R to the I to the N to the G :) I know you guyss have feel the same kan? tipu lah kalau kata takk! okay saya faham, dah diam. hahaha!

Nak cerita pasal experience menjadi wanita bekerjaya ni ye. wahh ayat taknak poyo gila pulak kan. jawatan CLERK a.k.a CUSTOMER SERVICE je. hahahaha! sembang bajet ADMIN kan? okay, sekurang2nya aku merasa jugak jadi pekerja. KERANI dan CUSTOMER SERVICE. kau ada? takda kan? haa! takda diam! -.- banyak lah jugak dugaan dan cubaan kerja disitu. macam2 aku dah faced! dari customer yang O.K sampai lah customer yang K.O. macam2 ragam manusia ni sebenarnya. tak kira bangsa dan agama. then staff department aku ada 4 orang. masa aku mula2 masuk ada 4 staff yang dah sedia ada. termasuk aku 5 orang lah. tapi seminggu aku masuk kerja, ada sorang kakak ni berhenti. nama dia KAK LOKE. bangsa CINA dari SARAWAK. best dgn dia. kenal seminggu dah boleh ngam :) tapi tu lah, dia kerja tak lama. >.<

Then tinggal lah 4 orang staff termasuk aku. 2 melayu, 2 india. staff melayu nama dia kak shamsiah. dia memang sporting gila! best sangat kerja dengan dia. even dia langsi, tapi dia sangat caring. serious dah anggap macam kakak sendiri dah. suka membebel dekat dia. dia good listener. yang staff 2 orang india tu tak ngam sangat. kenal gitu je :) rindu pulak nak kerja balik. best memang best kerja sana. yang tak tahan tu GAJI dia. haishh. kerja macam gila gaji tah pape. =.= tapi serious macam life baru time bekerja dulu. dapat kenal ramai kawan. :) haa. by the way saya bekerja di THE STORE supermarket. hehe. test market jap. :)

P/S: lepasni will updated and back to normal okay. post kali ni panjang sangat :)

No comments:

Post a Comment